12.02.2019 |

L&T:n teollisuuspalveluilla alan tyytyväisimmät asiakkaat – hyvä palvelu saa kiitosta

Teollisuuspalveluiden asiakastyytyväisyyskysely antoi loistavia tuloksia. Tärkeä menestyksen osa-alue on se, ettei työturvallisuudesta tingitä.

L&T:n Teollisuuspalveluiden asiakastyytyväisyyskysely kertoi jälleen hyviä uutisia: loppuvuodesta 2018 tehdyssä kyselyssä peräti 91 prosenttia vastanneista oli tyytyväisiä palveluun.
Erityisen hyviä arvosanoja saivat työntekijöiden palvelualttius, nopea reagointi muutostilanteissa sekä palveluiden sisällön vastaavuus sovitun kanssa.

Asiakkaat pääsevät muutaman kerran vuodessa antamaan palautetta L&T:n suoriutumisesta. Asiakastyytyväisyyttä on mitattu säännöllisesti yli kymmenen vuotta ja tulokset ovat viime vuosina olleet nousujohteisia. Syksyn kyselyyn vastasi 426 asiakasyrityksien eri tehtävissä toimivaa henkilöä.

Tuloksen kivijalkana on henkilöstön ammattitaito, johon satsataan muun muassa jatkuvalla kouluttautumisella.
”Hyvä esimerkki on ympäristörakentaminen. Siellä työntekijöiden on oltava perillä monimutkaisessa lainsäädännössä ja pystyttävä keskustelemaan samoilla termeillä ympäristöviranomaisten sekä työmaiden henkilöstön kanssa”, asiakkuusjohtaja Juha-Matti Laurila sanoo.

Toisaalta hyvä tulos syntyy osallistamisesta ja siitä, että yhteiselo asiakkaan tiloissa on tiivistä. L&T:n työntekijöitä rohkaistaan esittämään kehitysehdotuksia, jotta saavutetaan asiakkaiden jatkuvan parantamisen tavoitteet. 

”Olemme kiertotalouden käytännön tekijöitä. Kyseenalaistamme, tutkimme ja keskustelemme asiakkaan kanssa, jotta löydämme fiksumpia tapoja toimia”, Laurila kuvailee.

Vuorovaikutus pätee myös toisin päin.

”Olemme joustavia ja valmiita muuttamaan toimintamalleja asiakkaiden tarpeiden mukaan”, sanoo avainasiakaspäällikkö Rami Koskinen.

Työturvallisuus kärjessä kaikissa palveluissa


Palveluiden yhtenä painopisteenä etenkin suurteollisuudessa on ollut työturvallisuuteen panostaminen.

”L&T:n tavoitteena on varmistaa, että työtehtävät hoidetaan turvallisesti ja että asiakkaiden tuotanto pyörii häiriöittä. Se on merkittävä tekijä, jota he arvostavat. Ennakointi sekä aktiivinen vuorovaikutus ovat työturvallisuudessa ja laadukkaassa työskentelyssä vahvassa roolissa”, Koskinen sanoo.

Yhteistyö esimerkiksi Valmet Automotiven kanssa on osoittautunut hedelmälliseksi. Neljän viime vuoden aikana on tehty yli tuhat ennakoivaa työturvallisuuden toimenpidettä ja reilun 1,5 miljoonan euron arvosta kehitystoimenpiteitä.
Näitä ovat esimerkiksi jätteiden kierrätystä parantavat ratkaisut ja jatkuva toimintamallien optimointi.

L&T Teollisuuspalvelut koostuu neljästä eri palvelulinjasta.

Viemärihuolto on viemärijärjestelmien puhdistamista ja kuvaamista, prosessipuhdistus pitää teollisuuden prosessit puhtaana ja on merkittävässä roolissa esimerkiksi huoltoseisokin aikana. Vaarallisten jätteiden palvelut pitää huolen siitä, että asiakkaan ympäristölle haitalliset jätteet hävitetään turvallisesti. Ympäristörakentaminen taas palvelee asiakkaan tarpeita, että teollisuuden sivuvirroille, kuten tuhkalle tai pilaantuneille maa-aineksille löydetään hyötykäyttöä.

Kehitys ei pysähdy koskaan



Palvelulinjoista erityisesti viemärihuolto tarjoaa entistä tehokkaampaa palvelua ja suurin osa asiakastyytyväisyyskyselyyn vastaajista suosittelee palvelua.Yksi menestyksen tekijä on satsaus uuteen tekniikkaan sekä omaan palvelukehitykseen.

”Viemärihuollossa haluamme kyseenalaistaa alan vallitsevia käytäntöjä”, Juha-Matti Laurila kertoo.

Jätevesi- ja hulevesilinjojen tarkistuskaivojen tutkiminen on perinteisesti hoidettu siten, että kuntotarkastaja on käynyt tarkistamassa kaivon kunnon. L&T:llä on kuitenkin nyt käytössään viemäreiden kuvaamiseen käytettäviä uutuuslaitteita, joilla saa tehokkaamman ja tarkemman lopputuloksen.
L&T:n uutuutena on myös ohipumppaus ja possutus.

Vaikka asiakastyytyväisyyskysely osoittaa hyviä lukemia, henkseleitä ei voi jäädä paukuttelemaan. Asiakkaiden hyödyksi kehitettävien palvelujen suunnittelu jatkuu. Loppuvuodesta rakentuneen tehdaspalveluratkaisun odotetaan edelleen tuovan uusia toimintamalleja asiakasyhteistyöhön.

”Asiakastyytyväisyys on ansaittava joka päivä”, Laurila ja Koskinen muistuttavat.  

Tutustu L&T teollisuuspalveluihin ja tehdaspalveluihin.

       Rami Koskinen                         Juha-Matti Laurila
       Avainasiakaspäällikkö              Asiakkuusjohtaja

 

L&T Teollisten tukipalveluiden osto-opas

tietopankki-cta

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi

Valitse sinua kiinnostavat aiheet.

Kiinnostuitko?

Jätä yhteystietosi niin olemme sinuun yhteydessä.