Asiakastarinat
11.06.2018 |

Talkkari Talk Show – miten asukaskokemusta kehitetään Hoasin arjessa?

L&T:n Talkkari Talk Show’n ensimmäisen jakson aiheena on asukaskokemus. Miten Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiössä (Hoas) on parannettu opiskelijoiden asumisviihtyvyyttä Talkkaritiimin avulla?

Hoasin tehtävä ja tavoite on tuottaa edullisia opiskelija-asuntoja pääkaupunkiseudulla”, kiinteistöjohtaja Kim Lindholm kertoo haastattelijan penkissä istuvalle Markus Alftanille. “Kun me turvaamme kiinteistön käyttöasteen ja saamme asukkaat viihtymään, turvaamme samalla edulliset asunnot opiskelijoille.”

Paluuta vanhaan ei ole

L&T:n Talkkarit hoitavat Hoasin kiinteistöjä räätälöidyissä tiimeissä, joilla on vapaus ja vastuu toimia tarpeen mukaan. “Palveluorganisaation opettaminen pois vanhasta etukäteen määritellystä tehtävälistasta otti aikansa, mutta kehitys on ollut positiivista ja jatkuvaa”, Lindholm toteaa. “Näemme potentiaalia kehitysmielessä myös jatkossa.”

Talkkarimalli on ollut Hoasilla käytössä jo parin vuoden ajan, ja tulokset ovat olleet lupaavia. “Reklamaatioiden määrä on vähentynyt merkittävästi”, Lindholm mainitsee yhdeksi mallin hyvistä puolista. “Kun tehdään asioita, tehdään ne kerralla hyvin.”

Myös Talkkareiden viihtyvyys on Hoasille ja Lindholmille erityisen tärkeää: “Samalla kun haluamme tehdä hyvää asuinympäristöä me toivomme, että meidän kiinteistöllä on kiva tehdä duunia.”

Katso Talkkari Talk Show’n ensimmäinen jakso!

Keskustelu asukaskokemuksen ympärillä jatkuu upouuden Talkkari Talk Shown ensimmäisessä jaksosta. Siinä Kim ja Markus kertovat muun muassa:

  • Mitä asukaskokemus oikeasti tarkoittaa? [1:40]
  • Miten kiinteistöpalveluilla ja talkkarimaisella tekemisellä voidaan vaikuttaa asukaskokemukseen? [2:26]
  • Miten räätälöity kiinteistöpalvelu toimii Hoasin kiinteistöissä? [3:03]
  • Millaista talkkarin työ on? Hanna Hulkko kertoo. [3:44]
  • Miten kiinteistössä hyödytään siitä, että ympäristöä katsotaan aidosti asukkaan silmin, eikä noudateta ns. temppulistaa? [4:06]
  • Jos talkkaritiimi toimii vaiston varassa, miten he priorisoivat työt? [4:49]
  • Voidaanko kiinteistöpalveluilla ja Talkkarimallilla vaikuttaa asukaskokemukseen eri tyyppisissä ja ikäisissä kiinteistöissä? [6:13]
  • Miten Talkkarimalli helpottaa kiinteistönjohtajan arkipäivää? [7:31]
  • Onko reklamaatioiden määrä vähentynyt vai kasvanut? [8:18]
  • Miten talkkaritiimin toiminta näkyy kiinteistöissä? [8:51]
  • Minkälaiset persoonat sopivat talkkaritiimiin? [9:44]

Mielenkiintoisia katseluhetkiä!

Tutustu talkkaripalveluun tästä

×
Siirry tietopankkiin: Käytännön oppaita, tallenteita ja katsauksia toimintasi tehostamiseen

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi

Valitse sinua kiinnostavat aiheet.