Siirry sisältöön

Referenssi

Ennakoiva kiinteistöhuolto lisää Sokos Hotel Vaakunan viihtyisyyttä

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Ennakoiva kiinteistöhuolto lisää Sokos Hotel Vaakunan viihtyisyyttä</span>

Hämeenlinnan Sokos Hotel Vaakunan ja L&T:n kiinteistöhuollon kumppanuus on kestänyt vuosia. Huoltokumppanin oma-aloitteisuus ja proaktiivinen ote kiinteistön kehittämisessä auttavat Vaakunaa keskittymään ydinliiketoimintaansa – ja hotelliasukkaita viihtymään.

L&T vastaa Hämeenlinnan Vaakunassa kiinteistönhuollon töistä kiinteistön sisätiloissa ja ulkoalueilla. Töistä sovitaan yhdessä Hämeenmaan Kiinteistöt Oy:n kanssa, joka hoitaa Vaakunan kiinteistöjen ylläpitoa. Ulkona kiinteistönhuollon töihin kuuluvat vuodenkiertoon liittyvät kausityöt, kuten nurmikon leikkaaminen ja rikkaruohojen kitkeminen kesäisin sekä auraukset ja hiekoitukset talvisin.

Lisäksi säännöllisesti tarkistetaan, ettei alueella ole roskia. Kiinteistön sisällä L&T vastaa korjauksista, ilmanvaihdon kunnossapidosta ja iv-huolloista ja huolehtii siten, että kiinteistö pysyy hyvässä kunnossa, hotelliasiakkaat viihtyvät ja hotelli voi keskittyä ydinliiketoimintaansa. Vaakunalle on tärkeää, että kiinteistönhuoltokumppani on joka päivä läsnä ja varmistaa, että kaikki on kunnossa. L&T:n huoltomies Ari-Pekka Wiik työskenteleekin hotellissa säännöllisesti joka arkipäivä.

Kiinteistönhuollon työtehtävät hotellissa ovat laajoja ja vaativat ennakointia sekä tahdikkuutta. Myös aikataulu on usein hektinen.

”Hotellin kiinteistönhuoltotehtävissä saa usein laittaa taikurin viitan selkäänsä, sillä jos asiakas ilmoittaa, ettei jokin huoneessa toimi, on asia saatava nopeasti kuntoon. Suuremmat korjaukset tehdään, kun huone vapautuu”, L&T:n asiakasryhmän päällikkö Jari Antikainen sanoo.

Nopea reagointi on kiinteistön elinkaaren kannalta tärkeää

Hämeenmaan Kiinteistöjen isännöitsijä Peter Havholmin mielestä on erittäin tärkeää, että L&T toimii oma-aloitteisesti ja panostaa kiinteistönhuollossa ennakointiin. Kiinteistön elinkaaren kannalta on merkittävää, että pienetkin viat huomataan ja korjataan nopeasti. Näin vältytään usein isommilta korjaustarpeilta ja säästetään kustannuksissa.

”Vaakunan kiinteistö on 30 vuotta vanha, joten korjattavaa on säännöllisesti. Pienet viat korjataan heti, isommille laaditaan korjausaikataulu. Vuosittain tehdään merkittäviäkin korjauksia, ja niiden suunnittelussa kumppanuus kiinteistönhuoltoyhtiön kanssa on todella tärkeää. Nostankin hattua L&T:n omatoimisuudelle. Heidän huoltomiehensä havainnoi korjausta vaativia kohteita itse ja pitää meidät ajan tasalla. Hän on myös todella palvelualtis, mikä tuottaa arvoa meille ja hotellin liiketoiminnalle”, kertoo Havholm.

Vaakunassa työskentelee pääsääntöisesti aina sama huoltomies. Se helpottaa töiden sujumista, sillä Wiik tuntee talon toimintatavat ja kiinteistön sekä tietää, millaisia huoltotoimenpiteitä aiemmin on tehty. Vaakuna HML_9098

Paikallisuus syventää kumppanuutta

L&T:n asiakasryhmän päällikkö Antikainen pitää säännöllisesti yhteyttä Hämeenmaan Kiinteistöihin ja Sokos Hotelli Vaakunaan. Yhdessä istutaan alas ja mietitään, miten kiinteistönhuolto hotellilla sujuu ja mitä seuraavaksi tehdään.

”Säännöllinen yhteydenpito asiakkaan kanssa auttaa vahvistamaan palvelua. Olemme onnistuneet kehittämään asiakkaan kiinteistönhuoltoa ja tarjoamaan ratkaisuja, jotka lisäävät kiinteistön käyttömukavuutta. Omalla panoksellamme autamme asiakastamme huolehtimaan hotellivieraiden hyvinvoinnista”, Antikainen sanoo.

Vaikka L&T on valtakunnallinen toimija, ovat paikalliset yksiköt yhteistyön kannalta iso etu. Havholm kertoo, että ”Paikallisuudesta on Hämeenmaan Kiinteistöille ja Vaakunalle hyötyä etenkin nopeaa reagointia vaativissa tilanteissa: kun Vaakunaan halutaan tilata sopimuksen ulkopuolisia töitä tai lisäkäsiä vakituisen huoltomiehen avuksi. L&T pystyy yrityksenä auttamaan monessa asiassa. Yhtenä keväänä esimerkiksi katon lumiesteet olivat vaurioituneet, ja lumi tuli yli. Huoltomies järjesti meille nopeasti apua.”

Paikallisuus auttaakin toteuttamaan asiakkaan toiveet ripeästi, ja L&T:n monipuoliset palvelut sujuvoittavat hotellin arkea.

10 vuotta yhteistyötä

4 tuntia kiinteistönhuoltoa joka arkipäivä

Oma-aloitteisuus ja ennakointi auttavat asiakasta keskittymään ydinliiketoimintaansa

”Nostan hattua L&T:n omatoimisuudelle. Kiinteistön elinkaaren kannalta on tärkeää, että pienetkin viat huomataan ja korjataan nopeasti. Näin vältytään usein isommilta korjaustarpeilta ja säästetään kustannuksissa.”

- Peter Havholm, isännöitsijä, Hämeenmaan Kiinteistöt

L&T on kiinteistösi elämänkumppani - Lue lisää ja ota yhteyttä

Uutiskirje_moduuli_kuva_4x5

Pysy ajantasalla

Tilaa uutiskirje

Uutiskirjeemme tilaajana saat aina ensimmäisten joukossa ajankohtaisen tiedon ja mielenkiintoiset kirjoitukset suoraan sähköpostiisi sinua kiinnostavista aihealueista.