Siirry sisältöön

Referenssi

L&T:n palvelu pelaa paikallisesti – Kielon kierrätysaste koheni

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >L&T:n palvelu pelaa paikallisesti – Kielon kierrätysaste koheni</span>

Kielo Office Solutionsin kiinteistöissä Jyväskylässä toimii yli 180 yritystä ja julkishallinnon toimijaa. Lutakon, Ylistönmäen ja Mattilanniemen alueella, yhteensä 66 000 neliön tiloissa työskentelee yli 5 000 ihmistä.

”Asiakasyritykset ovat monen kokoisia, toimialoja on paljon ja niitä yhdistävä tekijä on tietotyö. Visiomme on business wellbeing, eli tarjoamme toimintaympäristön, jossa niin yrityksillä kuin ihmisillä on hyvä olla”, luonnehtii liiketoimintayksikön johtaja Olli Peltokoski.

Kielo Office painottaakin, ettei se tarjoa vain seiniä, vaan kotia ideoille, kasvulle ja menestykselle.

”Tarjoamme hyvää työtä tukevan vetovoimaisen yhteisön. Menestystä syntyy, kun asiat ovat kunnossa ja työntekijät viihtyvät.”

Kielon 14 kiinteistön toiminnassa korostetaan pohjoismaisen ajattelutavan mukaista vastuullisuutta. Tavoitteiden tukena on L&T, joka vastaa jätehuollosta kymmenessä Kielon kiinteistössä.

”Toiveita vastuulliseen toimintaan tulee myös asiakkailtamme, jotka ovat näissä asioissa valveutuneita.”

KieloOfficeJyvaskyla7

Paikalliseen toimijaan voi luottaa

Yhteistyö L&T:n ja Kielon kesken alkoi kesällä 2020. Tavoitteena oli nostaa jätehuolto uudelle tasolle.

”Lähtökohtana oli laadukas ja kehittyvä yhteistyö, jolla parannetaan lajittelua ja kierrätystä. L&T kuunteli ja vastasi hyvin siihen, mitä me määrittelimme. Haimme vahvaa kumppania, jolla on valmius toimia meidän isossa toimintaympäristössämme”, Peltokoski sanoo.

Käytännön asioista vastaava asiakaspalvelun tiiminvetäjä Laura Takkinen sanoo, että jätehuoltoon haluttiin nimenomaan toimivuutta ja paikallisuutta.

”Halusimme, että sekä jätetiloissa että varsinkin asiakastiloissa tyhjennykset hoituvat sujuvasti ja ajallaan. Paikallisesti toimiva kumppani helpottaa monia asioita, jos pitää reagoida nopeasti vaikkapa astioiden muuttuneisiin tyhjennystarpeisiin.”

Tärkeässä roolissa ovat L&T:n digitaaliset palvelut. Käytössä ovat Oma L&T -palvelu sekä Ympäristönetti, joiden kautta hoituvat tilaukset ja käytännön asiat sekä jätejakeiden määrien ja kustannusten seuranta.

”Ne ovat osoittautuneet hyviksi apuvälineiksi, ja niistä saadaan raportteja ja tarkkoja lukuja”, Takkinen sanoo.

Kielo Offices pöydän ympärillä  - Referenssit

Kumppanuudelle hyvä pohjatyö

Yhteistyön alku oli hyvin konkreettista tekemistä.

”Kävimme läpi tarpeet, astioiden määrät ja tyhjennysrytmin. L&T toimitti astiansa sekä lajitteluohjeet jätetiloihin ja kerroksiin, ja me informoimme asiakkaitamme muutoksista. Tekemistä oli avainhallinnasta alkaen: miten paljon avaimia luovutetaan ja kenelle”, Takkinen kertoo.

”Alku sujui oikein jouhevasti, palveluihin ei tullut minkäänlaista katkosta.”

Kielon kiinteistöistä kerätään erikseen kaikki jätejakeet: muovit, pahvit, biojäte, paperi, metallit, lasi, energiajäte ja sekajäte.

Isoin lisäys palveluihin oli muovinkeräys, josta asiakkaat ovat olleet mielissään.

”Asiakkaista riippuen syntyy erilaisia jakeita. Joillekin yrityksille tulee paljon paketteja, joista jää pahvia ja kartonkia, ja tarpeen mukaan keräämme esimerkiksi sähkö- ja elektroniikkaromua. Hyvin yleisesti asiakastiloista kerätään myös tietosuojapaperi.”

Tavoitteita saavutettu alusta asti

Raportit kertovat selkeää kieltään: Kielon jätehuolto on parantanut juoksuaan. Kaikki jakeet menevät hyötykäyttöön ja kierrätysaste on parantunut.

”Myös asiakkaamme ovat heränneet yhä paremmin ympäristötietoisuuteen, ja hekin haluavat dataa kehityksestä”, sanoo Takkinen.

Yksittäiset tilaukset tai lisätarpeet hoituvat näppärästi Oma L&T -asiointipalvelussa. Isommista kehitysasioista jutellaan suoraan L&T:n myyntineuvottelija Ninna Lindgrenin kanssa.

”Kielolla on nykyaikaisena toimijana tietty vaatimustaso palvelun laadun suhteen. Meidän pitää olla samalla tasolla ja on ollut hienoa päästä toteuttamaan heidän tarpeitaan”, Lindgren sanoo.

”Seuraamme myös uuden jätelain käytäntöjä, ja jos meidän valikoimaamme tulee uusia palveluita, tarjoamme niitäkin Kielolle mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.”

Vajaan kahden vuoden aikana yhteistyö on hioutunut toimivaksi, ja Kielo Office Solutions on tyytyväinen lopputuloksiin.

 

"Me haluamme huolehtia vastuullisuudesta niin sosiaalisesta, ympäristön kuin hyvän hallintotavan näkökulmasta, ja tätä taustaa vasten L&T on ollut hyvä kumppanivalinta. Lähtökohdiksi asetettiin avoimuus, luottamus ja aktiivinen vuorovaikutus, ja siinä Ninna ja koko L&T:n tiimi on tehnyt erinomaista työtä”

Olli Peltokoski | Liiketoimintayksikön johtaja | Kielo Office Solutions

 

Ota yhteyttä Kiertotalousosaajiimme
Tutustu kierrätys- ja jätehuoltopalveluihimme

 

Uutiskirje_moduuli_kuva_4x5

Pysy ajantasalla

Tilaa uutiskirje

Uutiskirjeemme tilaajana saat aina ensimmäisten joukossa ajankohtaisen tiedon ja mielenkiintoiset kirjoitukset suoraan sähköpostiisi sinua kiinnostavista aihealueista.